10 saker

Tänkte ni skulle få lära känna mig bättre, vad passar då inte bättre än att jag punktar upp tio saker som ni kanske inte visste om mig.

1. Jag är inget fan av läsk
Detta är något som jag är väldigt stolt över. Jag får aldrig den känslan av att jag måste gå och köpa en läsk. Vilket är så jäkla bra för jag vet hur mycket socker där är i. Kan även lätt ta ett glasvatten istället för läsk när man är ute och äter och sånt. Dock är jag ju väldigt förtjust i choklad och annat gottit, så det jämnar väl ut sig...

2. Jag kryddar alltid
När jag ska berätta något som hänt så brukar jag oftast "bättrar jag på mina historier" Menar ju nu inte att jag ljuger för mina vänner, jag gör bara mina historier lite roligare med att överdriva lite. Så ta allt jag säger med en liten nypa salt ;) 

3. "Jag gör det sen"
Japp! Jag är en tidsoptimist. Jobbar bäst under lite press och har jäkligt svårt för att planera. Men jag tror jag har blivit lite bättre, eller jag ska bli bättre, haha!

4. Jag är enormt bollrädd
Ju fort en boll kommer fram blir jag helt stel och vet inte riktigt vart jag ska stå för att inte komma nära den. Och nu kryddar jag inte! 
Det har alltid varit så, minns under högstadiet då jag alltid kände mig "lite illamående" när jag visste att det var t.ex. fotboll på idrotten. Och ju fort jag var med, så lyckades jag ALLTID stå i vägen för denna jävla boll, så den träffade alltid mig. Det är helt fantastiskt... Så nu håller jag mig undan! 

5. Jag hatar att prata i telefon 
Tror mina närmsta vänner är ganska medvetna om detta. För jag blir lite konstig och spänd på något vis haha! Jag vet faktiskt inte anledningen till dettta, men det känns bara bättre att prata Face to Face liksom. 

6. Jag är varken en morgon eller kvälls människa 
Detta är himla lustigt faktiskt. För jag är trött både på morgonen och på kvällen. Kan lätt gå och lägga mig klockan åtta på kvällen och tycka det är riktigt skönt. Men sen kan jag lika lätt sova till tio/halv elva på morgonen. 

7. Jag älskar att leta recept 
Jag kan sitta hela dagar och bara leta efter goda recept och få inspiration. Kan planera middagar och mysiga tjejkvällar. Jag älskar sånt och mat! 

8. En av mina högsta önskningar
Är att starta upp en café. Men inte här hemma i Ängelholm. Jag skulle faktiskt helst vilja vara i en storstad. 
Själva cafét ska vara riktigt hemtrevligt och allt ska vara hemmabakat. Riktigt saftiga kanelbullar och kladdiga och sega chokladkakor. Ni fattar, ett sånt dröm café 

9. Jag vill ha en hund
Fast vi redan har två stycken, vill jag ha en till. En egen! Jag vill ha en shiba, en tik men jag vet faktiskt inte vad hon skulle heta. Men hon skulle iallafall vara min lilla prinsessa! 

10. Jag är seg
Det tog i princip hela dagen för att skriva detta inlägg. Det var verkligen inte lätt att komma på saker, haha! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0