En ledig tisdag

Äntligen fick jag också en ledig dag. En liten sovmorgon och en lugn och skön ridtur med Linette. Så skönt att slippa stressa i stallet. Värsta jag vet!
Gjorde mig lite chokladgröt när jag kom hem tillsammans med lite banan och kanel. Så roligt att variera, läste på en blogg med fyra olika sorters.
Ni kan få ta del av dem med tänkte jag! :)
 
Grund recept:
1 dl havergryn
2 dl vatten
En nypa salt
 
Chokladgröt
1 msk kakao (fast ta lite mindre för det blev tokigt mycket enligt mig)
1 banan
En nypa kanel
Blanda ihop allt och in i mikron i ca 2 minuter på högsta värme. För den som vill kan ringla lite honung över.
 
Kokosgröt
0.5 dl kokosflingor
En näve russin
Blanda ihop allt och in i mikron i ca 2 minuter på högsta värme. Blir lite knaprigare än vanlig gröt
 
Äpplegröt
Ett rivet äpple
Massor av kanel
Blanda ihop allt och in i mikron i ca 2 minuter på högsta värme. Blir som en äpplekaka.
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0