Slappe tisdag


Såhär såg min eftermiddag ut. Hallonkaka med glass, en kopp the och veckorevyn.
Hallonkakan gjode jag igår och va riktigt god och väääldigt enkel att göra. Gillar när de är enkelt och gott, precis så ska de va!
Annars idag har det inte hänt så mycket. Ska snart krypa ner i min säng snart. Börjar känna mig lite sjuk och det vill jag inte vara till i morgon. Då ska nämnligen jag och Amanda till Malmö och myspysa ♥
puss och godnatt!

Receptet på kakan kanske ni vill ha!

2 ägg
2 dl socker
2 dl mjöl
1 tsk bakpulver
Färska hallon
100 g smör

Sätt ugnen på 175 grader.
Smöra formen.
Vispa ihop äggen och socker så de blir vitt och poröst.
Blanda sen ner mjölblandingen.
Häll ut smeten i formen och lägg på hallonen, hyvla sedan över smöret.
Låt den sen stå i ugnen i ca 35 min.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0