Positivit tänkande



Idag har jag varit först på en föreläsning om hästens anatomi. Det var bra med en liten repetition över saker som man lärt sig för längesen. Sen fick jag såklart massa nya lärdomar också.
Efter föreläsningen satt jag och min tränare och en tjej till och pratade lite om vad som är viktigt för oss ryttare att tänka på för att vi ska kunna nå toppen.
Något av det som verkligen jag behöver tänka på är positivt tänkade. Eftersom det går väldigt upp och ner i min ridning nu är det svårt för mig och veta hur jag ska gå till väga och mitt självförtroende är väldigt litet. Men om jag bara försöker tänka på ett annat sätt som är mer postitv och ta tag i mig själv och bestämma mig för att jag vill och kan göra detta tror jag att jag kommer komma ganska så långt på det.
Vi människor har väldigt lätt för att tänka negativa tankar som t.ex. i mitt fall om jag är på en tävling och jag rider mot en stor vattengrav och att just den gången blir det fel. Men alla andra gånger jag hoppat en vattengrav då har det gått bra. Men nästa gång jag är på en tävling och det är en vattengrav med, då tänker jag automatiskt på den gången det gick dåligt. Precis då ska jag inte tänka så, utan då ska jag tänka på att alla andra gånger har det gått bra, jag kan, jag har tränat på detta!


Det finns inga problem – bara uppgifter som ska lösas.
Det finns inga slut – bara början.
Svårt = utmaning.

Här är några exempel hur man kan tänka. Det är svårt men träning ger färdighet som man brukar säga :)




Kommentarer
Postat av: Annie

bra sagt! :D det här ska jag ha i baktanke nästa gång jag inte tror på mig själv!!

2011-01-27 @ 19:38:31
URL: http://jagheterannie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0