Sabine träningen i tisdes!

Jaa, vad ska jag säga?
Gullan var stel som en pinne och var så okoncentrerad som man kunde bli och jag red som en kratta!
Blev så arg på mig själv för jag red så dåligt så jag red "för bra" om man kan säga så? Det jag menar är att det blev för kontrollerat och det fanns ingen känsla i det hela. Men sen försökte vi båda slappna av och då blev det bra!

Vi red mycket lynads träningar. Vilket märktes att vi måste träna mer på, hon måste börja lyssna på MIG!

Övingen ni ser på bilden är vad vi gjorde. Vi började med att rida på volten med fyra bommar. Där skulle man ha fyra galoppsprång imellan varje och bara försöka hitta känslan och flytet i galoppen. Sen skulle man vidare mot de två räckena på den högra långsidan där det va 16 m mellan hindera, där skulle vi få in fyra galoppsprång. Sen vidare på hindret på medellinjen och sen planket snettigenom och efter det skulle man hitta galoppen igen med hjälp av bommarna på volten.
När vi gjort det några gånger så vände vi på steken. Men då tog vi även med kombinationen efter man ridigt på volten sen vidare på räcket på medellinjen och sen linjen på långsidan sen tillbaka till volten igen.

Sista rundan vi gjorde som var lite högre gick mycket bättre. Det känns som att både jag och Gullan skärper oss när det blir högre. Så får det ju inte va, men så är det ;)

Sen efter träningen pratade vi med Sabine och hon tycker jag ska rida med höghand för att få Gullan på bakbenen och Carro säger att jag ska driva Gullan fram och inte rida med handen.
Så just nu är jag lite förvirrad....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0