Två dagars dressyr träning

Både igår och idag har det varit dressyr träning för Sara.
Gullan har inte varit något vidare rolig i dressyren på sista tiden. Så sa jag det till Sara och hon såg direkt va som va felet.
Jag måste rida mer aktivit än vad jag gör nu. Måste vara kvikare med skänklen och stilla med handen och göra halvhalter hela tiden så att hon kommer bak på sina bakben och att hon blir snabbare i fötterna. Inte såna sjumila kliv hon gör nu.
Samma gamla visa, men det verkar som jag aldrig lär mig? Jag fattar vad hon menar, men sen att göra det går verkligen inte. Eller jo, jag fick till det i slutet, men det tar evigheter. Sånt här kan jag bli så sur på mig själv, men jag tänker inte ge upp! En dag ska hon gå som en dressyr vmhäst och alla ska bara säga OLALLALA vilken häst i kör, haha!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0