Söndag - dagens ridpass

I dag cyklade jag till stallet vid 12 tiden. När jag kom dit fixade jag allt i stallet och sen gick jag och Gullan in i ridhuset för att ta ett riktigt dressyr pass.
Just nu håller jag på med att få Gullan att jobba med sina bakben. Så jag körde mycket att hon skulle korta steget och länga steget. 
Hon är ganska duktig på att undvika att jobba med sina bakben, hon drar ner huvet och springer bara på sina framben ELLER så gör hon "gullangrejen". Vilket innebär att hon står och hoppar på stället. Allt för att slippa jobba!
Men i slutet fick jag till det, eller iallafall i traven och skritten, i galoppen var det lite svårare. 


 
Sen när jag kom hem, var jag även så pass duktig så jag gick ut och sprang lite.
Jag gjorde samma sak som vi gjorde på idrotten i torsdes. Vi sprang kortintervaller, 80 sekunder 95 % och vila i 60 sekunder, detta upprepade jag 10 gånger!
GAAALET JOBBIGT!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0