nej, jag är inte död!

Har verkligen inte haft tiden till att blogga. Har varit i stallet nästa hela tiden nu de senaste dagarna.
I onsdes hjälpte jag som sagt Carro i stallet med mockningen och sen fick jag även rida lite på en av hennes hästar. Estser heter hon. Riktigt mysig häst måste jag säga! :)
Sen på onsdagskvällen åkte vi till björbäck för dem hade träningstävling där. Det gick jätte bra för Caroline och junior. Det gick väll helt okej för mig. Jag bestämde mig för att rida två klasser i 1,10. Så i första klassen var hon super fin fram till sista hindret där man kunde välja mellan en vanlig oxer eller en fet vattengrav. Carro sa att jag skulle rida på vattengraven, så jag hade inget val. Men när jag red mot den var inte Gullan lika sugen på att hoppa den som jag, så hon tvärnita och jag flög av, IGEN! -.- Fast om jag ska vara lite positiv så flög jag inte i vattnet utan precis brevid, så det var ju tur :) 
Det var bara att hoppa upp igen och rida nästa klass. Då tyckte Carro att jag inte skulle hoppa graven utan hoppa oxern istället. Även då gick hon riktigt bra fram till det sista. Då sprang hon bara förbi oxern bara för att retas, men sen hoppade hon den utan några problem.
Men hon är allt lite tramsig nu, så det blir träningstävling i Munka på lördag också! Hon kan inte hålla på såhär som hon gör nu. Hon tror nog att det är hon som bestämmer ;)

 
Gulliga Gullan :) <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0