Gårdagens ridpass

Hann inte skriva igår, så får göra det i dag.
Igår red jag först ut en liten sväng på landsvägen, jag gör det för att hon behöver skrittas fram ordentligt för att hon ska komma igång bättre och inte vara så stel sen när jag börjar rida på riktigt. Sen tog vi ett pass på ridbanan. Hon gick väldigt bra. "hoppade" även små hinder och försökte få henne följsam och lydig. Gjorde även halt efter varje hinder. I slutet gick hon riktigt bra och lyssnade på minsta lilla jag gjorde.

I dag hade jag plannerat att jag skulle träna för Caroline. Men hon hade fullt upp i dag, men vi får se om det blir något i morgon.
Så i dag rider jag nog på banan igen. Försöka få den rätta känslan i galoppen och få henne jobba med bakbenen. Kanske gör någon bomövning vi får se :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0