Dagens hoppträning

Hopptränade för Caroline i dag. Gick riktigt, riktigt, riktigt bra! :D

Vi hoppade övningen jag har ritat där nere och sen hoppade vi även en tre kombination som var väldigt trång. Sen hoppade jag även ett ”vanligt” hinder för att hitta den rätta galoppen till söndagen. Vilket jag gjorde, ska försöka ha den på söndag ska det nog gå riktigt bra!

 

Här ser ni en skiss på en av de övningarna vi gjorde i dag. Först är det en bom och sen är det 17 m till oxern, alltså 5 galoppsprång och lika så på andra sidan.

I början gjorde vi så att oxern var ett räcke så jag skulle först rida på 5 galoppsprång sen efter hindret 6 galoppsprång. Det var grymt svårt, speciellt för mig som har världens segaste reaktions förmåga ;)

Men när hindret blev större och när carro byggde det till en oxer och jag fick rida på 5 galoppsprång på båda sidorna blev det mycket bättre.

Det är sååå härlig känsla när Gullan hoppar av riktigt med bakbenen, älskar min putte :) <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0