ridSPORT

Jag blir så förbannad på människor som säger att ridningen inte är någon sport.
Hur kan man utala sig om någonting man inte har en aning om?
Alla som rider/håller på med hästar vet att det är inte att man bara sitter där och låter hästen göra allt. Man måste jobba för det. Hästar är inga maskiner, det är djur. Det har precis som vi människor viljor och dåliga dagar.

Ridsport är ingen sport man blir trött i kroppen av precis, det är precis inte som simning eller som att springa ett marathon lopp, att man blir helt matt i kroppen och man känner hur alla muskler har arbetats. Det är så mycket annat som tränas när man rider. Som t.ex. måste man ha bra balans, man ska vara modig, ha ett bra psyke och såklart måste man ha viljan och styrkan för att bli en bra ryttare.

Ridsport är ingen sport för mesar heller. Som jag sa innan så gäller det att man har mycket mod när man hålla på med hästar. Läste precis en artikel där det stod att det är fyra till fem personer dör årligen av ridolyckor i Sverige, vilket är ganska mycket tycker jag.
Så ni som säger att ridsport är för mesar och att det är lätt att rida, så får ni nog fundera på er åsikt lite och kolla på klippet nedan...




Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag håller med dig, folk som gör sådana uttalande vet inte vad ridning innebär!

2010-08-16 @ 17:00:09
URL: http://mikaelahilbertsson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0