En trött Karolina

Denna veckan ska jag "passa" alla hästarna i stallet, eftersom Caroline och hennes sambo har åkt på semester i en vecka. Så jag förväntar mig mycket jobb och mycket ridande denna veckan, vilket jag tycker ska bli toppen! :D

Dagen började med att jag tog min cykel och cyklade till stallet. Där möttes jag av Nina, vår nya hästskötare i stallet. Så vi började med att ta ut djuren och sen gjorde vi allt klart i stallet.
När vi var klara med allt tog vi en tur på Ester och Junior. Vilket var härligt :)
När vi kom hem igen tog vi in alla hästarna och gav de lite mat. Sen var Nina tvungen att åka hem. Så då red jag lite markarbete på Zarastra. och OJ! Sist jag red henne var hon bara en liten plutt. Så vad ska jag säga? hon har blivit mycket bättre och myyyycccket lugnare :) Riktigt mysig häst är hon nu.

Sen har även hovslagaren varit i stallet i dag för att byta skor på Gullan. Så får vi se om hon blir bättre nu när hon fick vanliga skor istället för natural balance.
Gullan var även väldigt svullen i båda bakbenen och i ett framben :(
Jag börjar bli riktigt orolig för henne, ska hon aldrig bli frisk? :S <3





Översta bilden är på Estser och Caroline i sommras,
den nedersta bilden är på Junior och Caroline :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0